De eilanden van Cambodja - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Merijn Heiningen - WaarBenJij.nu De eilanden van Cambodja - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Merijn Heiningen - WaarBenJij.nu

De eilanden van Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Merijn

05 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Hoi beste volgers!

Sinds het laatste verlag heb ik voornamelijk op eilanden rondgehangen en zo weinig mogelijk gedaan dan in een hangmat op het strand van het uitzicht genieten en af en toe een duik nemen. Alle activiteiten daar omheen zijn te lezen in dit verslag!

Het eerste eiland dat ik deze trip bezocht was Ko Khong, ik reis nog steeds met het groepje meiden uit Canada, Carl en 1 Nederlands meisje. Na een lange speedboat trip kwamen we aan op een heel klein ongelofelijk mooi eilandje. 1 klein restaurantje, 1 volleybal net, een paar strandstoelen , 12 bungalows, een paar hangmatten en een prachtig wit strand met adembenemend uitzicht. Op dit eiland verbleef 1 ander duits koppel en verder was het gewoon een privé eiland voor onszelf, 9 mensen + 2 personeel op een eiland, wat een rust. Hier hebben we 2 nachten gechillt.

Hierna een korte dag reizen van Kho Khong naar het plaatsje Sihanoukville, waar we op otriss beach verbleven en al snel verliefd op werden. Vandaar dat we hier ook 5 nachten niet weg te slaan waren. Een vrij rustig strand met hele relaxende sfeer maar veel restaurantjes en bars. 20 min met tuktuk van Sihanoukville stad vandaan, waar het uitgaansleven is. Heel tof dat een groot deel van de groep van de slowboat van Thailand naar Laos waar ik een maand of wat geleden samen mee reisde hier weer waren! Super leuke hereniging en deze paar dagen op de eilanden weer veel mee rondgehangen. Hoogtepunten kort samen gevat van deze 5 dagen: massage op het strand, italiaanse koffie, uitslapen, en een geweldig muziekfestival. O en de booze cruise! Dat was een soort spring break boot vol jongeren, keiharde muziek en wat gewoon ordinair neerkwam op zuipen en dansen. We hadden die middag een melige bui, niet echt zin in de booze cruise en probeerde alles en iedereen te haten aan die dag. IK HAAAT DEZE DAG. IK HAAT ZON EN STRAND. IK HAAT MUZIEK. IK HAAT JOU! Maar uiteindelijk na wat free shots uit een theepot en van de boot afspringen voor gratis bier werd het toch wel leuk.

Aan al het moois komt een eind (*word vervolgd) en de 6 Canadezen en 2 Nederlanders pakten de boot naar Kho Rong, een ander eiland 4 uur van Sihanoukville. Dit was een mooi, toeristisch, druk eiland waar veel westerse mensen (reizigers) werkten in alle restaurants, bars en clubs. Ik had persoonlijk meer met Otriss beach, onze vorige bestemming omdat dat in tegenstelling tot dit eiland niet alleen om het uitgaan draaide en de overdag vibe Otriss juist zo relaxed was. Na wat moeite om een hostel te vinden hier in Ko Rong voor de hele groep, sliepen ik en Ashlyn in een hostel en de rest in een andere hostel een stukje verderop. Goed voor hen want wij hadden de worst hostel ever. Het was zo fucking gehorig daar (de muren waren 3 meter hoog maar de ruimte tussen de muren en het plafon waren gewoon open dus je lag gewoon in een soort hal met schotten tussen de kamers.) Ashlyn en ik hadden wel elke ochtend weer mooie verhalen wat er gebeurde in de hostel. De ene nacht hoor je iemand hoesten, de andere nacht kotsen, je hoort precies wanneer iedereen thuis is en z'n kop stoot. O en het lag pal naast een bouwput waar een huis werd gebouwd en elke middag boor zaag en timmer geluiden door merg en been door dreunde. 'Oooh noo not that weird experimental music next door again!' 'Yeah, it's experimental HOUSE hahaha'

1 dagje in Kho Rong wezen snorkelen, was prachtig totdat er een liter zout in m'n snorkel kwam en ik de halve zee onderkotste. Gelukkig vinden Canadezen kotsen een vorm van humor. (repost facebook ja)

Een andere dag een jungle-berg-wandeltocht gemaakt om bij long beach aan de andere kant van het eiland te komen. Was vrij zwaar en heet maar super nice om gedaan te hebben. En wederom prachtig strand, men, houd niet op.

Na een paar dagen Kho Rong pakten we de boot terug en *VERBLEVEN NOG EEN EXTRA DAG IN OTRISS! Superchill om weer terug te zijn, mensen die we daar ontmoet hadden en werken weer te zien en nog even een massage te pakken voor we de volgende lange bustocht zouden pakken. Helaas hebben we hier wel afscheid moeten nemen van Nienke (het Nederlandse meisje die verder reist naar Thailand) en Carl de enige Canadese gozer. En reis ik nu nog alleen met de 4 meiden.

Die bustocht verbleven we in de sleeperbus (grote bussen met bedden ipv stoelen) op naar een nieuw avontuur VIETNAM!

Daarover meer in mijn volgende verslag.

Xx

  • 05 Maart 2014 - 13:22

    Papa En Gonnie:

    Hoi mooi verslag weer.Is daar overal mooi geloof ik, you can't Kho Rong! Wel even lekker om te relaxen na al dat rondreizen. Hier lenteweer, QOTSA, Skrillex Imagine Dragons op Lowlands,Rolling Stones op Pink Pop en zondag de CPC met Emke. xxx

  • 05 Maart 2014 - 13:34

    Brigitte:

    Tsjongejonge wat een triest leeg naar ellendig leven heb jij daar toch! Ik leef met je mee...
    Hahahahahhaha.
    Heel veel plezier weer verder.

  • 05 Maart 2014 - 22:22

    Ray:

    Kut leven man! Omdat je mijn beste maatje bent, offer ik mij wel op voor je. Mag jij werken, huur betalen, school gaan, en veel huiswerk maken. Dat klink denk ik fijner dan jou kut leven. Maarja daar zijn we vrienden voor. Wanneer doen we de switch? xD

  • 06 Maart 2014 - 04:22

    Backpackaziemerijn:

    Hey pa!
    Jaaa de line up voor lowlands is nu al leuk. Ik heb nog geen kaartje maar dat ga ik gelijk regelen als ik thuis ben (het is nog niet uitvekocht, hoop dat dat nog even 2,5 week zo blijft) ik houd sowieso geld over van deze trip dus dat is geen probleem. En rolling stones op pinkpop, wow! Misschien wil ik daar wel een dagticket voor kopen, als het lukt om daar een kaartje voor te krijgen want dat zal echt wel gekkenhuis zijn! Misschien met emke ik en jij?

    Ray gozer, ik waardeer het heel erg dat je dat voor me wilt doen je bent echt een goeie vriend maar ik ben hier zelf aan begonnen en nu moet ik het afmaken ook. Ik moet nog even door de zure appel heen bijten en voor ik het weet mag ik ook weer rekeningen ontvangen en vroeg opstaan voor werk. Bedankt voor je opoffering man maar ik wil je dit echt niet aan doen <3

  • 06 Maart 2014 - 18:01

    Papa:

    Hoi Merijn.Goed idee over Pinkpop, lijkt me leuk met zijn drieen.Als Emke ook wil hou ik de kaartverkoop wel in de gaten. Ik wil dit jaar ook nog met zijn allen naar CenterParcs weer eens als dat kan. xxx Ik doe vandaag ook tropisch; heb roti gehaald.

  • 11 Maart 2014 - 18:24

    Melissa:

    dag lieve schat! Wat fijn om je verhalen te lezen. En helemaal
    fijn dat je het zo naar je zin heb! Ik vind het super stoer van je.
    Geniet nog even van je laatste dagen daar! Hele dikke knuffel
    voor jou!!! Kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merijn

Welkom op mijn blog! Op deze site houd ik mijn reisverslag van mijn backpack trip door Zuid Oost Azië bij! Deze trip maak ik van 4 Januari 2014 t'm 24 Maart. Enjoy! Merijn

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10465

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Backpacken Zuid Oost Azie

Landen bezocht: